Waarom kunnen mijn benen etc. wel bruin worden, maar mijn hals blijft verbranden?

Ik wordt altijd gewoon goed bruin op me benen, armen en buik, alleen in mijn hals wordt ik al snel licht verbrand. Nou heb ik wel altijd met shirts gelopen waarbij mijn hals niet zichtbaar was, misschien ligt het daaraan maar ik vraag het toch. En is hier misschien iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
3.9K

Antwoorden (1)

De huid van je hals is dunner en dus kwetsbaarder dan je huid op andere plaatsen. Dat zou bijvoorbeeld ook gelden voor je borsten (als je die hebt). Berucht zijn "lente-oren": kinderen die met kortgeknipt haar in de lente naar buiten gaan, en daar dus hun oren verbranden.... Wat helpt: goed insmeren met een goede zonnebrandcrème, overal, maar juist ook op die kwetsbare plekken.