wat moet je doen tegen mensen die je het gevoel geven dat je beter maar van de wereld af kan gaan?

bijv dat ze zeggen dat je dik bent en hun zijn natuurlijk super dun dat ze zeggen dat je lelijk bent met al die puisten dit kan wel een grapje zijn alleen zo kan ik daar niet mee om gaan help me plz

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Amadea
6 jaar geleden
Ze straal negéren.
flyingcrow
6 jaar geleden
Geloof me het tij zal keren !
ik heb dit ook meegemaakt!
Ritsuka
6 jaar geleden
Mensen die lelijke dingen over anderen zeggen zijn heel onzeker over zichzelf.
flyingcrow
6 jaar geleden
Lieve Anoniem de reacties van deze mensen zeggen meer over zichzelf , hun opvoeding en beschaving dan over jou.
Ook ik heb in mijn jeugd deze dingen meegemaakt en ben erg gepest en voor minderwaardig versleten. en ja ,
dat is heel zwaar.Maar door de tijd is mijn situatie helemaal gekeerd, en als je er niet op reageert,ook al is dat moeilijk zullen deze stemmen verstommen en leer je mensen kennen die je accepteren en waarderen. Verlies de hoop niet ! Heel veel liefs en sterkte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Narcisten doen dit soort dingen of psychopaten , Antisociale persoonlijkheidsstoornis.
Je hebt allerlei soorten mensen op de wereld. Je het ook veel mensen met een persoonlijkheidsstoornis. Ook autistische mensen kunnen naar tegen je doen.
Maar de narcist of de psychopaten willen je vernietigen, ik probeer uit de buurt te blijven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je kunt het beste rustig tegen deze personen zeggen dat je het niet fijn vind om dit soort dingen te horen en dat het je pijn doet. daarna kijk je ze recht aan terwijl je glimlacht. meestal is het ongewenste gedrag dan voorbij omdat jij ze zeer ongemakkelijk laat voelen over zichzelf. succes!

Antwoorden (5)

Vreselijk, dat soort mensen. Probeer andere mensen te vinden, die wel achter je staan. En zoek ook professionele hulp als je het gevoel hebt dat je het alleen niet redt.

En besef dat dit soort mensen erop kickt dat het jou raakt. Dat betekent dat ze invloed hebben en die willen ze graag omdat ze zelf onzeker zijn. Het is in de praktijk vaak lastig om dit soort mensen helemaal te vermijden. Het is vaak lastig om iets "tegen mensen" te doen, dus ik zie vooral perspectief in jezelf weerbaar maken. Dat wil niet zeggen dat het misschien ook verstandig kan zijn om met hulp van anderen deze mensen aan te pakken, maar daarvoor ken ik je situatie niet goed genoeg. Je eigen veiligheid moet voorop staan. Sterkte en goeds!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als iemand tegen jou vetzak of puistenkop zegt .....dan heeft hij het over jou .....

Het heeft echter NIETS met JOU te maken want jij weet wie en war je bent

Het heeft te maken met ander ... met die ANDER en zijn behoefte om vetzak tegen jou te zeggen

Probeer eens uit te vinden wat de BEHOEFTE van die ander is om vetzak tegen je te zeggen
..

Enkele reden kunnen zijn: hij/zij zegt vetzak tegen jou omdat ze heel erg BEZORGT zijn over je gewicht en dat ze BANG zijn dat je daar in de toekomst problemen mee krijgt

of

Misschien zijn ze GEKWETST door iets wat JIJ gezegd of gedaan hebt en willen ze je de pijn teruggeven. In dat geval onderzoek het en.praat het uit

of ze zijn zoals een andere schrijver terecht noemde gewoon ziek ...andersmans ziek zijn heeft ook niets met jou te maken.

Sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben het eens met de antwoorden die worden gegeven maar ik wil je daarnaast een andere kijk bieden:
Zorg dat je je beste zelf bent. Dit betekent dat je aan jezelf werkt op wat voor gebied dan ook en zelfverzekerd bent over het feit dat dit is wie je bent en je je best doet om zo te zijn.
Dat zal er voor zorgen dat je stevig in je schoenen staat en dan trek je je automatisch niks meer aan van die mensen die nare dingen zeggen.
En dat zal er weer voor zorgen dat die mensen er mee zullen stoppen omdat je uitstraalt dat het je niks doet. (als de intentie van die mensen is om je te kwetsen)

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ed Sheeran gaf een geweldig antwoord in College Tours. Zoiets van: de mensen die mij hebben gepest hebben helemaal niets bereikt en zijn nu onzichtbaar. Ik ben er sterker van geworden. En zo zal het met jou ook gaan. Kijk dat interview maar eens terug, daar word je blij van! Een pittig antwoord is ook wel: Nou, alsof jíj volle zalen trekt!
Echt waar, ik begrijp jou!
Het is te erg om te vertellen wat ik heb meegemaakt in de lagere school!!!
Wij hadden een tuin op school, en op een gegeve moment, begon ik zelfs tegen de tulpen te praten omdat iedereen uit mijn buurt probeerde te blijven! En dat is niet eens erg!
Ik heb echt meedelijde met jou, maar laat je niet doen door mensen die zichzelf TE cool of stoer vinden!
Probeer als ze zoiets zeggen hen te negeren, of geef ze een prenk door iets slims terug te zeggen. zoals: "Je/jullie moet je niet cool voelen door zo iets kinderachtigs te zeggen" of "Kjk naar jezelf voor dat je anderen beoordeeld". Echt waar, daar staan ze van te kijken!
Geloof me, het komt goed. Bijt nog even op de tanden, en binnen een paar jaar ben je van ze verlost. Ik duim voor je!!!

Ines M.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De reden dat iemand dat soort dingen naar jou roept ligt zeker niet bij jou. Vaak heeft dit te maken met een laag zelfbeeld van degene die je 'uitscheld'. Door jou zo te noemen voelt diegene zich misschien beter over zichzelf. Dit soort mensen kun je beter negeren en zeker niet stilstaan bij wat ze zeggen. Ga lekker met mensen om die goed voor je zijn en je zelfbeeld juist verbeteren!