Hoe geraak je van rode huid (verbrand door de zon) af?

Ik heb vandaag duidelijk te lang in de zon gelegen en mijn borst en buik zijn erg rood. Iemand tips om van die roodheid af te komen & liefst zo snel mogelijk? Pijn doet het niet dus gewoon voor de roodheid. Dank je.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Koud bad. Bij echte verbranding koop een Aloë Vera plant breek een blad en veeg met de vloeistof over de verbrande huid. Direct verlichting . Ja je kan het ook bij de drogist in gel kopen werkt een beetje . Maar een rode huid is een goede reactie van je huid je bent gezond. Echt verbrand is slecht wat rossig is prima goed voor de aanmaak vita D. Ja een koud bad of koude kompressen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het gaat vanzelf over na een paar dagen :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ikzelf gebruik washandjes met verdunt appelazijn. Verkoelt direct. Werkt op de ene plek beter dan de andere. Vind het zelf erg fijn werken, maar stinkt wel ;-)

Antwoorden (1)

Kwart , yoghurt smeren, plakjes komkommer erop leggen en lauwwarm douchen. Aftersun smeren. Na een paar dagen zou de rode kleur verdwenen moeten zijn.

[Tip gekregen van een Italiaanse Dokter Rode Vinaigrette op de huid doen en insmeren en de brand verdwijnt na ca 4 uur en je gaat er niet door vervellen enz. en je behoudt de zonnekleur nog erbij dus, alleen de Rode gebruiken en geen andere. Rode is namelijk zachter voor de huid.]
https://omaweetraad.nl/gezondheid/zonnebrand