Hoe kom ik van mijn angst af ?

Sinds de middelbare school ben ik erg onzeker over vesrchillende dingen. Vooral om mijn voorhoofd. Daarom draag ik al 2 jaar elke dag een haarband om mijn hoofd. Zonder mijn hoofdband ben ik het huis niet uit. Verder ben ik ook erg onzeker over mijn benen. Ik ben redelijk klein (1,59) en ik weeg ongeveer 55 kilo. Mijn benen zijn dik en aan mijn bovenbenen heb ik striemen. Hierdoor durf ik in de zomer ook geen jurkje aan te trekken.
Hoe kom ik hiervan af ? Alle hulp is welkom !

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
striemen zijn normaal, bijna iedereen heeft ze wel door o.a. de puberteit.
En ik kan je verzekeren dat er niks mis is met je voorhoofd. Je kunt eventueel een ander kapsel proberen met bijvoorbeeld een pony, als je je daardoor beter zou voelen.
Je BMI is prima, denk niet dat je echt dikke benen hebt hoor. Vermoedelijk vind je het gewoon lastig om kleding te vinden die bij je figuur past.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien kan je eens een keer een pony laten knippen, je haar groeit immers wel weer en je kan het altijd anders met speltjes/kliptjes vast maken als je het toch niet leuk vind. Verder heb ik het zelfde met mijn benen.. ik draag wat langere korte broekjes om het zo maar te zeggen. Voor de rest wil ik niet nadenken over wat andere mensen denken, je kan jezelf hier juist heel erg mee onzeker maken... ik schaam ik me soms wel, maar dat heeft iedereen wel. Ik ben een paar cm langer dan jij maar ik ben 10 kg zwaarder dus daar moet je je niet druk om maken. Er zijn altijd mensen die VELE male zwaarder zijn.
MarBet
6 jaar geleden
Het is helemaal niet zo gek om op jouw leeftijd wat onzeker te zijn. Bijna iedereen heeft daar last van in het proces van volwassen worden, de een wat meer dan de ander. Dus vermoedelijk kom je er vanzelf vanaf. Wat helpt zijn sociale contacten, hobby, studie, werk, allemaal mogelijkheden om te ontdekken waar je goed in bent en waarom jij een leuk persoon bent. Op die manier krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen en zul je niet meer zo onzeker zijn over de details die je noemt. Maar als je zelf nu het gevoel hebt dat je hier hulp bij nodig hebt, dan zou je eens met een psycholoog kunnen praten.

Antwoorden (1)

Ach lieve schat, het is zo makkelijk te zeggen accepteer jezelf zoals je ben. Maar het is wel zo, ik ben veel te dik, en kom daar ook niet van af. Dus heb geleerd om dat te accepteren. Weet niet hoe je haar zit , maar ga naar de kapper en vraag om een kapsel met een vlotte pony of een lok. En denk maar zo bijna niemand is tevreden over zichzelf, dus er is weinig aan te doen. Lukt dat niet vraag eens raad ij een psycholoog , zonde om je leve te laten verpesten door zoiets. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bijna niemand is inderdaad tevreden over zijn of haar uiterlijk.. Maar waarschijnlijk zijn er zoveel mensen die jou prachtig vinden! Naast een uiterlijk hebben we ook nog een karakter, veel belangrijker dan uiterlijk!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je zult nooit helemaal tevreden over je lichaam worden en het beste dat je kunt doen is het accepteren. Wat die striemen betreft denk ik dat je hebt hebt over straie en bijna ieder meisje heeft dat en zelfs sommige jongens hebben dat. Wat je haar betreft kun je het stapje voor stapje doen. Eerst thuis in het weekend geen haarband dragen, daarna als je bij goede vriendinnen bent of bij familie en later misschien als je eventjes snel naar de supermarkt gaat en je kunt het ook altijd op een korte dag op school uitproberen. Je zou ook een ponnie kunnen knippen! Succes meid!