Kan ik moedervlekken laten weghalen zonder verwijzing?

Ik heb een aantal moedervlekjes waar gewoon niks raars mee aan de hand is, maar telkens als ik erover opzoek op internet moet alles met verwijzing... ze zijn erg klein maar ik stoor me eraan omdat ze in mijn gezicht zitten, dus ik wil ze weghalen vanwege cosmetische redenen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Je gaat waarschijnlijk wel littekens krijgen na weghalen
Erna55
6 jaar geleden
Waarom wil je er niet mee naar de huisarts ?
Amadea
6 jaar geleden
Als jij geld genoeg hebt om zo'n operatie volledig zelf te betalen, dan heb je er geen verwijzing voor nodig.
Ivana
6 jaar geleden
Heel goede kans dat het helemaal niet wordt vergoed, als het alleen op cosmetische gronden is. Vraag je huisarts, misschien doet hij het voor je. Dan kost het niets.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55, denk dat het gewoon heel stom wordt want het zijn hee oppervlakkige kleine moedervlekjes. En ik ben me bewust va de littekens maar kan die volgensmij voorkomen/beter bedekken dan moedervlekjes
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Juist hetgene dat niet perfect is aan een persoon, maakt hem/haar uniek en vaak ook aantrekkelijker. Probeer daarom de moedervlekjes te accepteren, ze horen bij jou. Als je dat niet kunt, of denkt te kunnen, kun je ze ook op een andere manier wegwerken dan met een mes. Moedervlekken zijn prima te camoufleren met Derma color. Derma color is ook veeg- en waterproof te maken, zodat je met deze camouflage zelfs kunt zwemmen. Je kunt zelf leren dit aan te brengen en op de juiste kleur te mengen door een groot aantal schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten en in sommige parfumerieën waar specialisten op dit gebied aanwezig zijn. Informeer eens bij je in de buurt, het is een goedkope, veilige manier om de moedervlekken te verbergen. Een potje kost rond de 25 euro, maar daar doe je dan ook langer dan een jaar mee, als je het gebruikt op twee kleine vlekjes.
Litttekentjes vallen meestal meer op en zijn moeilijker onopvallend te camoufleren.
tinus1969
6 jaar geleden
@Fesse, heb je je huisarts al gevraagd om een verwijzing?
Overigens, ook MET verwijzing is het niet automatisch vergoed.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://www.startpagina.nl/v/beauty-verzorging/huid/vraag/618784/moedervlekken-weghalen-verwijzing

Antwoorden (1)

Ja dat kan. Dat kan in verschillende privé klinieken. Wel zul je het zelf moeten betalen als het geen medische reden heeft. Het kost ongeveer €337,37 per moedervlek. (Volgens deze site dan maar je kunt natuurlijk offertes aanvragen bij anderen)
We zijn er kansen op complicaties: littekens, ontstekingen en bloeduitstortingen.