Hoe noem je huid dat niet bruin kan worden?

Hallo,

Ik heb een stukje huid dat niet verkleurt of bruin wordt, het blijft wit.
Ik heb dit al sinds mijn geboorte.

Mijn vraag is daarom, hoe noem je dit stukje huid?
(Het zou een pigmentvlek kunnen zijn.)

Al zou iemand weten wat dit is, is dit dan ook weg te halen?

(Ik kan een foto toevoegen indien dit nodig is.)

Alvast bedankt,
Kees

Toegevoegd na 2 dagen:
Foto toegevoegd

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Huid
2.7K
Amadea
7 jaar geleden
Heb je het op maar één plek, of op meerdere plaatsen? Is het door de geboorte gekomen, of zat het er in de baarmoeder al?
Antoni
7 jaar geleden
Het zou vitiligo kunnen zijn. Dit komt meestal voor op handen, voeten, op het gezicht en in de schaamstreek. Een vitiligo-vlek is vrijwel altijd onschuldig, maar kan wel groter worden. Bij behandeling wordt vaak geprobeerd de omliggende huid ook bleker te maken. Of je dat wil, is maar de vraag. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien naevus-anemicus:
https://www.huidhuis.nl/huidaandoening/naevus-anemicus
Vraag je huisarts eens of hij/zij hier een antwoord op heeft, als je er toch al eens bent.

Antwoorden (1)

Hoi, wat ik erover heb kunnen vinden is dat het vitiligo zou kunnen zijn? Dit is een onschuldige aandoening van de huid waar 1% van de wereldbevolking aan lijdt.
De scherp van de rest van de huid afsteken witte plekken missen pigment. Ben benieuwd of je dit herkent.
(bron:http://www.huidinfo.nl/vitiligo.html)

Toegevoegd na 1 minuut:
Er bestaat een aantal behandelingen voor vitiligo. Deze behandelingen hebben echter lang niet bij iedereen effect. Ook in die gevallen dat de behandeling effectief is treedt meestal geen volledig herstel van de pigmentatie op.