Is trimmen zonder opzetstuk hetzelfde als scheren?

Ik vroeg mij af of trimmen zonder opzetstuk hetzelfde is als met een scheermes scheren. Vanwege genitale wratten mag ik mij niet scheren want scheren maakt kleine wondjes in de huid waardoor het erger kan worden. Ik wil het wel bijhouden, maar vind het opzet stuk van 2 mm te lang. Vandaar de vraag of ik het wel zonder opzetstuk kan.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
6.3K
ronron1212
4 jaar geleden
Ja dat is misschien nog wel slechter.
Utrecht
4 jaar geleden
Nee, trimmen zonder opzetstuk is niet hetzelfde als scheren. Scheren gaat nog een slag gladder.
En een tondeuse (zonder opzetstuk) op "je onderkantje" geeft gegarandeerd een bloedbad. De mesjes/tandjes pakken elke oneffenheid. Dus niet doen.
(alleen een gladde huid is veilig voor een tondeuse; dus boven de vagina/penis kan net maar verder naar beneden echt niet).

Antwoorden (1)

NEEN, het scheren met de moderne mesjes geeft een goed en glad gevoel en is vooral veilig. De mesjes staan erg dicht op elkaar en er zit een geleidende strip aan.
Een trimmer is een soort tondeuse. Het opzetstuk bepaalt de lengte van het haar maar is ook een stukje veiligheid. Als je het opzetstuk zou verwijderen heb je grote kans op onplezierige wondjes, zeker bij de wratjes. De mesjes van de trimmer werken als een soort heggenschaar (dan wel in het heel mini) en kunnen gemeen in je huid snijden.