welke shampoo moet ik gebruiken bij hoofdhuidirritatie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
1.8K
fremar
7 jaar geleden
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/103/Haarproblemen/article/detail/1557534/2013/01/04/Al-je-haarproblemen-opgelost.dhtml
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Meeste hoofdhuid irritatie ontstaat dat er een gist of schimmel op de hoofdhuid woekert . Met als gevolg dat je huid jeukt en gaat schilferen . Dat schilferen is een reactie van je huid op de ontsteking . Is het echt een allergische reactie kan dat in feite alleen door een test of door je ervaringen worden uit gevonden . Het kan van de parfum tot aan het conservering's middel liggen , parabenen , schuim versterkers , kalk zouten tot ? Zelfs het water . Maar meestal een goede anti roos shampoo kilt het probleem zo niet raadpleeg je arts . Wil je een goed koop middel koop aspirine poeder en meng dat door de shampoo maar dan echte GEEN paracetamol . Dus de echte die ook als bloed verdunner en pijn stiller , ontstekingsremmer wordt voorgeschreven .
Cryofiel
7 jaar geleden
Ligt inderdaad sterk aan de oorzaak van de irritatie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan zijn dat ingrediënten in uw/jouw huidige shampoo irritatie veroorzaken. Sommige mensen lijken bijvoorbeeld last te hebben van de sulfaten in shampoo.

Antwoorden (4)

Dan kun je proberen welke soort parfumvrije en hypoallergene natuurlijke shampoo jou het beste bevalt. Bijvoorbeeld van Dermolin, Zwitsal, Neutral, of Attitude.
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Dat werkt niet als je bijvoorbeeld seborrhoïsch (spelling?) eczeem hebt. Het werkt ook niet als je een schimmel op de hoofdhuid hebt. Jouw tip werkt alleen wanneer je overgevoelig bent voor één van de componenten van de huidige shampoo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zwitsal is juist het merk dat veel parfum bevat dacht ik.
Amadea
7 jaar geleden
Nee hoor. Zwitsal Shampoo is pH-huidneutraal, parabenenvrij en hypoallergeen.
Ik bestel mijn shampoo altijd online, ik gebruik heel graag de shampoo van René Furterer, die iets wel iets duurder in aankoop maar helpt echt wel. Als ik een gewone shampoo gebruik dan krap ik mijn huid er af.

https://www.viata.be/lichaamsverzorging/haar?verzorging-van[]=hoofdhuid&category=haar&searchquery=&pack=
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat ligt aan de oorzaak van de irritatie. Je kunt hiervoor naar de huisarts gaan.

Ikzelf gebruik Selsun, maar dat heeft een tamelijk sterk effect. Hoewel het zonder recept verkrijgbaar is, zou ik er niet zonder advies van een arts mee gaan experimenteren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Veel hangt af van hoe je hoofdhuidirritatie definieert en hoe je dat persoonlijk ervaart. Uit mijn persoonlijke ervaring weet ik dat deze shampo van Vichy (die ik bij Newpharma bestel) een goede oplossing is: http://www.newpharma.nl/dercos-vichy/526215/vichy-dercos-ultra-kalmerende-shampoo-sulfaatvrij-normaal-tot-vet-haar-fles-200ml.html. Deze shampo is trouwens ook sulfaatvrij dus dat heeft ook al een positieve invloed voor wanneer je een gevoelige hoofdhuid hebt.