Ik ben een jongen van 16 jaar oud en heb me tot nu toe 2 keer geschoren met een gillete en heb nu stoppels kan ik die stoppels weghalen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
2.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom zou dat niet kunnen?
Rieneke1
7 jaar geleden
Gewoon blijven scheren. De stoppels zullen blijven komen, doe je niks aan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je moet een haar zien als een grasspriet, aan de onderkant breder dan het topje, als je een grasspriet afknipt, blijft er een breed kort sprietje over, dat gebeurd ook met je haar dat je afscheert, dat brede topje is de stoppel. Zoals Rieneke al zegt is de enige optie om die stoppels te verwijderen, weer te scheren. Maar waarom zou je dat iedere dag doen, laat die stoppels gewoon staan, voor zover is weet is het stoppelbaardje nog steeds in de mode. Iedere scheerbeurt is een last voor je huid, geef je huid tussendoor een paar dagen rust om bij te komen van het scheren. Dat stoppelbaardje went wel.

Antwoorden (2)

Goodboy,
elke keer als je onder de douche uitkomt staan je poriën lekker open door het warme water. of zonder de douche te pakken maak je wangen warm met een natte warme handdoek.
Doe scheerschuim op je hand en masseer dat in op je kin, wangen etc.
Daarna neem je je Gilette mesje en ga je van onder je kin naar je kin toe om je hals te scheren. Spoel het mesje af in heet water in de wasbak. Dan je wangen van bovenaan naar je kin toe om je stoppels weg te scheren, doe het rustig in 1 beweging.
Als het naar jouw idee klaar is kun je nog voorzichtig met het mesje van beneden naar boven gaan over je wangen, je merkt vanzelf wel of dat soepl gaat. Houd je wangen lekker nat of desnoods nog een tweede keer met wat minder scheerschuim.
Haal bij de drogist een blokje aluin, niet iedere drogist heeft het. Dit kun je ook nog langs je natte wangen en kin halen. Lees erover in de link.
Succes en weet dat met een mes scheren het gezondst is voor je huid. Elektrisch scheren is puur voor gemak.
7 jaar geleden
Het handigste is om veet te kopen.
Het is een product gebruikt door vrouwen maar zeker erg handig tegen de irritante stoppeltjes.
Veet is een creme die je opsmeert en 10 minuten laat zitten.
Het brand het haar tot in de haarzakjes weg.
Dit voelt als een beetje gekriebel, maar het doet geen pijn.
Vervolgens schraap je het eraf met een soort van schepje dat in de verpakking met de creme zit.
Het werkt heel goed, kost weinig tijd en doet geen pijn.