Kan ik mijn haar weer bruin verven?

Ik heb ongeveer een half jaar geleden mijn haar zelf blond (3x over elkaar) geverfd (geblondeerd dus). Na een tijd was ik hier klaar mee en wilde weer terug naar bruin/donkerblond, mijn eigen haarkleur. Ik kwam er toen achter dat blonderen eigenlijk het pigment uit je haar haalt en als ik het bruin zou verven het waarschijnlijk groenig zou worden.. Roodtinten zouden wel pakken en dus heb ik mijn haar zelf paars geverfd. Ik merk dat deze kleur er snel uitgaat en het dan rood wordt. Bovendien zie je de uitgroei sneller dan ik verwachtte, dus moet ik dit ook echt bijhouden met verven. Ik ben helemaal klaar met het geverf en wil eigenlijk mijn oude haar weer terug. Denken jullie dat ik nu wel mijn haar bruin kan verven? Of zou het dan alsnog groen kunnen worden? Tips?
Ik heb erover nagedacht om naar de kapper te gaan, maar dat doe ik liever niet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
8.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Normaal pigmenteer je licht blond haar eerst voor, dit doe je in een rode tint, dan zet je er donkerblond of lichtbruin over. Ik zou je niet adviseren dit zelf op te lossen, omdat je te weinig kennis hierover bezit om dit goed te doen. Ga naar een goede kapper, laat deze uitleggen hoe en waarom hij/zij bepaalde stappen wil gaan zetten. En laat deze kapper het oplossen.
Zorg dat er wel een beetje uitgroei aanwezig is, zodat de kapper een goede kleurkeuze kan doen.
Om tot een goed advies te komen, moet je het haar zien en voelen. Als je dit doet, bespaar je in de toekomst een hoop geld aan haarkleuringen.

Antwoorden (2)

Ja, ik heb zelf ook eerst blond geverfd, maar na 4 weken vond ik het lelijk! Ik heb gelijk mijn haar bruin geverfd. Er is niet iets gebeurd, geen haaruitval of een andere kleur. Het is gewoon bruin geworden zoals het op de verpakking stond!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het haar wordt echt niet groen hoor! Ik ben nu al 13 jaar bezig met verven en er is nog nooit een andere kleur uitgekomen die ik niet wou!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb zelf ook mijn haar erg lang geblondeert en toen wilde ik het bruin gaan verven. Ik vroeg mijn kapster om raad en die vertelde me dat de kans dat mijn haar groenig werd ongelooflijk klein was. Ze zei dat het ergste wat kon gebeuren was dat er kleine plukjes blond door de bruine verf gezien kon worden.

Toegevoegd na 49 seconden:
En ik heb mijn haar toen bruin geverfd en er was niks fout! Later heb ik mijn haar nog weer rood geverfd.