Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een wenkbrauw poeder/potlood slecht voor je wenkbrauw haren?

Ik heb vanzelf een hele dikke volle wenkbrauw.
Sindskort heeft mijn vriedin 4 a 5 keer bij me een wenkbrauw poeder op gedaan. Ik heb daarvoor nooit eerder in mijn leven wenkbrauw poeder of potlood gebruikt.

Nu blijkt het na een aantal keer dat ik letterlijk gaten krijg in mijn wenkbrauwen!

Zelfs mijn omgeving zegt: Wat is er met je wenkbrauwen gebeurd? Je haartjes zijn eraf gevallen.

Nu vraag ik me af: Is een wenkbrauw poeder/potlood slecht voor je wenkbrauw haren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Haar
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, normaal gesproken niet. een oogpotlood is veilig te gebruiken, net als wenkbrauwpoeder. Wel kun je het te onvoorzichtig verwijderd hebben, waardoor je wenkbrauwharen afgebroken zijn. Dit doe je normaal gesproken door een reinigingsproduct, geschikt voor normale of waterproof make-up te gebruiken, wat je van je wenkbrauwen verwijderd door het met de haargroei mee aan te brengen en met een washandje of wattenschijfje met de richting van de haargroei mee, te verwijderen. Als je dit tegen de richting van de haargroei doet en te hard, dan heb je de kans dat de haartjes afbreken. Ook is het belangrijk voor waterproof potloden, of poeder, waterproof make-up remover te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding