Is een wenkbrauw poeder/potlood slecht voor je wenkbrauw haren?

Ik heb vanzelf een hele dikke volle wenkbrauw.
Sindskort heeft mijn vriedin 4 a 5 keer bij me een wenkbrauw poeder op gedaan. Ik heb daarvoor nooit eerder in mijn leven wenkbrauw poeder of potlood gebruikt.

Nu blijkt het na een aantal keer dat ik letterlijk gaten krijg in mijn wenkbrauwen!

Zelfs mijn omgeving zegt: Wat is er met je wenkbrauwen gebeurd? Je haartjes zijn eraf gevallen.

Nu vraag ik me af: Is een wenkbrauw poeder/potlood slecht voor je wenkbrauw haren?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Haar
2.8K

Antwoorden (1)

Nee, normaal gesproken niet. een oogpotlood is veilig te gebruiken, net als wenkbrauwpoeder. Wel kun je het te onvoorzichtig verwijderd hebben, waardoor je wenkbrauwharen afgebroken zijn. Dit doe je normaal gesproken door een reinigingsproduct, geschikt voor normale of waterproof make-up te gebruiken, wat je van je wenkbrauwen verwijderd door het met de haargroei mee aan te brengen en met een washandje of wattenschijfje met de richting van de haargroei mee, te verwijderen. Als je dit tegen de richting van de haargroei doet en te hard, dan heb je de kans dat de haartjes afbreken. Ook is het belangrijk voor waterproof potloden, of poeder, waterproof make-up remover te gebruiken.