Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet er kapsels die gedragen werden in WOII waarbij je haar uit je gezicht hangt?

Deze vraag is tevens voor de musical vanavond: ik zou mijn haar graag uit mijn gezicht willen halen, maar dat behoort op een passende manier gedaan te worden.

Wie heeft er tips?

Toegevoegd na 1 minuut:
Wij bevinden ons overigens in een armzalig joods ghetto, en ik speel een jood. Mijn haar is halflang met een slag en donkerblond (zie profielfoto) > ik heb geen pony maar kan mijn haar aan de voorkant ook niet achter mijn oren doen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Haar
949

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Is het geen idee om goedkope haarknipjes/schuifjes te gebruiken zodat je je haar uit je gezicht houdt? Volgens mij hadden ze dat in WOII namelijk ook (zie foto Anne Frank)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een klassieker door de eeuwen heen (en ook in WOII): invlechten. Als je de vlecht boven op je hoofd begint, heb je kans dat ook de plukken die niet achter je oren kunnen, netjes naar achteren blijven zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een brede haarband. Deze werden in die tijd ook veel gedragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al een beetje rondgekeken op ; vintage hairstyling, daar staan wel leuke kapsels op.
Maar de meeste zijn voor lang haar, een vond ik wel erg leuk voor je, temeer omdat jij ook een klassiek type bent, gezien je avatar ( dacht ik).
Fijne avond :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de jaren 40 was de huisvrouwrol bekend. Daarbij werd het haar om een stoffen kokervorm ingerold en kwam op het voorhoofd te liggen of schuin als je een scheiding had. Google maar eens naar "Diana Durbin". Dat was een filmster die hier bekend om was. Hier zie je ook trouwens veel oorlogkapsel foto`s. Je kunt het ook naar achteren doen met een lint en strikje bovenop je hoofd, werd ook veel gedaan.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding