Definitief (permanent) ontharen met laser, is dit echt of toch een fabel?

Beste mensen,

een kameraad van mij wilt zich definitief (permanent) laten ontharen met laser...

Hij heeft heel veel haar op zijn rug, alleen de vraag is of die haartjes echt wel definitief en voor eeuwig weg gaan of niet?

Ooit kende ik iemand die 5-6 behandelingen heeft gehad en dat die haartjes alsnog terugkeerden...

Op dit moment laat hij zich om de 6 weken scheren door zijn vrouw (gewoon met schuim en scheermesje)

Dus hij is in verwarring; wat denken jullie hiervan? Is zo'n laserbehandeling echt wel de prijs waard?

Want uiteindelijk is en blijft zo'n laserontharing een zeer dure zaak :|

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Haar
9.3K

Antwoorden (6)

Of iets het geld waard is, dat kan hij alleen maar zelf bepalen.
Maar iedereen kan begrijpen dat er veel behandelingen nodig zijn om alle haarzakjes in een gebied kapot te maken.
En dat dat veel geld kost.

En niet voor iedereen goed is:
Wanneer wel en wanneer geen laserontharing?
Als u last hebt van overbeharing, maar aan de volgende criteria voldoet, dan kunt u géén laserontharingsbehandeling ondergaan;
Blonde haren
Donshaar
Rossige haren
Donkere huid
Grijze haren
In enkele gevallen bij bepaalde indicaties

Hier kun je voor/na foto's bekijken en ervaringsverhalen lezen. Bedenk wel dat het een site is van een kliniek, die zal niet veel negatieve verhalen publiceren.
http://www.atskliniek.nl/laserbehandelingen/laserontharen.html?kw=laserontharing&adused=3237222440&gclid=CLvFy_qP1rMCFefMtAodlQMAnw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb eens gelezen dat niet alle toestellen voor definitief te ontharen even goed werken. Er zouden maar enkele soorten toestellen zijn die deze taak goed kunnen uitvoeren. Het is dus vooral een kwestie van een goede en erkende behandelaar te zoeken, die zich kwalitatief hoogstaand materiaal kan aanschaffen. Anders zou de beharing wel terug kunnen keren.

Anderzijds is teruggroei voor een deel altijd mogelijk, alle haren groeien in verschillende fases, vandaar ook de vele (en dure) behandeling. Je kan per behandeling dan ook alleen die haren aanpakken die op dat moment effectief in groeifase zijn. Meestal groeien de haren echter wel minder uitgesproken en stug als voordien terug.

Of het het waart is? Hangt wat af van je portemonnee en de hoeveelheid (over)beharing, denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haren op een rug zijn lastig te behandelen.
het effect hangt af van het gebruikte apparaat. Helaas dringen flitslampen itt tot diode lasers, niet voldoende tot de diepgelegen haarwortels door. Het effect is vaak teleurstellend.

Laserontharen is nooit definitief. Beter is te spreken van een permanente haarreductie. Dat wil zeggen dat de vernietigde haarwortels nooit terug komen, maar ervzijn helaas nog veel " slapende" haarwortels die kunnen uitgroeien tot een dikke zwarte haar.....

ook is de techniek ( moment van ontharen, hoeveelheid energie etc) van belang.

Er is veel kaf onder het koren bij ontharings instituten, helaas.
Betrouwbaar en prijstechnisch interessant kan zijn mediskincare, maar er zijn er natuurlijk gelukkig, veel meer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb een poos geleden mijn oksels definitief laten ontharen. ook met een laser behandeling. het heeft wel degelijk gewerkt, maar na een poos komt er weer nieuw haar terug.
Dit komt doordat een mens meerdere keren nieuwe haren ontwikkelt ofzo, dus je moet het wel om de zoveel weken opnieuw doen, maar het word wel zeker minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zo'n 8 jaar terug mijn benen schaamstreek en oksels laten ontharen dmv laser. Dat waren toen 15 behandelingen voor een vooraf afgesproken prijs van E4500,- Ik kan het je kameraad zeker wel aanraden! Tuurlijk het is veel geld maar dat was het voor mij dubbel en dwars waard. Ik had namelijk last van hirsutisme (beharing volgens een mannelijk patroon) en als ik mijn benen niet schoor dan leek ik dus wel een kerel en in de zomer moest ik soms zelfs 2 keer per dag scheren omdat er al weer stoppels te zien waren. Vreselijk vond ik dat was er ook heel erg onzeker door en was er ook constant mee bezig. Nu 8jaarlater ben ik nog steeds enorm blij dat ik het toen heb gedaan. Er zijn hier en daar wel wat haartjes terug gekomen maar die zijn heel zacht en dmv van harsen blijven die haartjes ook minstens 5weken weg.Eindelijk kon ik eens een rokje aan zonder dikke maillot en het heeft mijn zelfverzekerdheid echt een enorme boost gegeven, En wat ook nog eens zo is dat de technieken steeds beter, effectiever en minder pijnlijk worden. Ik hoop je met deze ervaring enigzins te hebben geholpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het definitief ontharen werkt echt, je kunt dit het beste doen bij een schoonheidsspecialiste die hier verstand van heeft en het dus ook al tientallen jaren doet. Deze behandeling moet inderdaad vaak worden herhaald voor een blijvend resultaat. Het IPL ontharen wordt in sommige gevallen ook vergoed door de zorgverzekeraar, misschien handig om na te gaan of dit ook voor u geld.