Is bier echt goed om je haren er mee te verzorgen? zo ja waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
5.2K

Het beste antwoord

Bier verstevigt glansloos en bros haar. Het haar krijgt een nieuwe gloed, ziet er gezonder uit en blijft langer in model. Het is beslist de moeite waard om eens over het uitwendige gebruik van bier na te denken.

Bier en ei haarmasker

Benodigdheden
1 ei
40 ml bier

Het ei met het bier losroeren en de vloeistof op het handdoekdroge haar aanbrengen. Het mengsel moet ongeveer 20 tot 30 minuten inwerken. Het beste kan je hierbij een plastic kapje opzetten of een warme handdoek om het hoofd wikkelen. Dit versterkt de werking van de haarkuur nog eens extra.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja het is goed voor je haar, omdat het gaat glanzen door het alcohol.
Liefs Lianne
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bier moet je drinken, niet in je haar gooien!

Toegevoegd na 4 minuten:
nee dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet echt een antwoord op de vraag, maar je hebt wel gelijk!
Bier doet wonderen voor je haar. Een scheutje bier door het laatste spoelwater en je haar lijkt twee keer zo vol. Nadeel is natuurlijk dat je de hele dag naar bier ruikt!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me eerder een voordeel.
Indien bier echt zo goed zou zijn om je haren mee te verzorgen dan verkocht zowat elke shampoo-fabrikant haarproducten op basis van bier, toch?

Wat niet wil zeggen dat bier slecht is voor je haar.
Het is net zoiets als een ei door je gewassen haren wrijven.
Je haar voelt nadien anders aan doch om verschillende redenen houdt haast niemand het ritueel vol.

Het spoelen van de haren met bier heeft bij sommige mensen inderdaad een leuk neveneffect zoals extra glanzen of soepel effect.
Iedereen zal dit echter anders ervaren.

Het is ook niet zo dat jouw haren echt optimaal gewassen en gevoed zijn als je ze met bier behandelt.

Ik zou zeggen, doe zelf eens een hele week de test, dan merk je vanzelf wat bier met jouw haren doet.
Misschien draag je dan best wel een kledingstuk met een slogan zoals:
"Ik was mijn haar met bier, en jij?"
Het is tegelijk nog een originele manier van contact leggen ;-)

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord.