Hoe lang duurt het voordat haren niet meer teruggroeien na het epileren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
15.8K

Het beste antwoord

Haren groeien uit haarzakjes diep onder de huid. Je trekt dus alleen de haar eruit en niet de "wortel'. Zo moet je het zien en de haar zal dus altijd weer aangroeien.
Ze zullen nooit wegblijven en altijd weer terugkomen.

Toegevoegd na 1 uur:
Tegenwoordig heeft laseren en licht-impuls techniek een meer blijvend effect. Toch haken veel mensen af bij laseren omdat je met 1 keer niet klaar bent. Je moet minstens 5 behandelingen ondergaan, het kost veel geld, het is pijnlijk en je hebt nog niet de garantie dat de haren niet terug komen. Je hebt nl. vaak 'slapende' haarzakjes die door de hormonen toch geactiveerd worden. Ineens heb je dan toch weer haartjes. Je zult dit ook niet zelf kunnen doen maar naar een speciaal instituut moeten gaan en het is niet voor iedereen gechikt. Ben je blond, wit/grijs of roodharig dan werkt het niet. Dit geldt ook voor de IPL techniek. Het apparaat ziet eruit als een soort scheerapparaat en dit stuurt zachte lichtimpulsen naar de haarwortel.Hierdoor laat de haarwortel los en voel je ook geen stoppeltjes. Toch zal je dit ook elke 2-3 weken moeten blijven herhalen om een optimaal resultaat te behalen, je kunt het echter wel zelf kopen en doen. Kost echter veel geld als je een goed apparaat wilt hebben.Kijk maar eens op de site'
http://www.philips.nl/c/ontharing/lumea-sc2001_00/prd/nl?origin=|mckv|sSxPaO8ae&pcrid=9308739424|plid|

Alleen voor je wenkbrauwen, zou ik dus maar gewoon het vertrouwde pincetje gebruiken. Dit zal je echter nooit kunnen missen, want door de hormonen die je hebt zullen de haren altijd terugkomen. Er worden nl. nergens in het lichaam zoveel cellen aangemaakt als in de haarzakjes en elke haar heeft een eigen zakje.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik zou m'n adem niet inhouden terwijl je er op wacht.
ik epileer m'n wenkbrauwen al 40 jaar, maar zie nog geen vermindering helaas.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whoehahaha! +
Rieneke1
12 jaar geleden
ja dames, lach er maar om ;s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed voor de lever ;-))
Bij epileren wordt de haar uit het haarzakje getrokken. Het duurt daardoor even voordat er uit het haarzakje een nieuwe haar groeit. Maar alleen bij verwijdering van het gehele haarzakje, groeit een haar niet meer terug. Dat kan bijvoorbeeld door laseren (waar je niet onvruchtbaar van kan worden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je ook doet de haren groeien altijd weer terug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Epileren is geen definitieve oplossing, haartjes komen altijd terug :(
Maar als je vraagt van hoe lang (tijd) dat het niet teruggroeit hangt van persoon tot persoon af.
Be mij groeien ze na een dag of 4 terug ale heb de dagen niet geteld en niet echt opgelet maar ik zit er bijna om de 4dagen met pincet in mijn hand.