Als je blonde haren op je benen heb en je gaat ze scheren komen er dan zwarte voor terug?

mijn dochter is 13 en heeft heel veel haar op haar benen,ze zijn gelukkig blond en het is echt niet lelijk(maar daar ben ik haar moeder voor :) )nu ze bruin is,zie je een hele soort donslaag en worden er opmerkimgen gemaakt in het zwembad,dus wil ze zich gaan scheren.Nu heb ik weleens gehoord dat als je eenmaal gaat scheren je er zwarte haren voor terug krijg en maak ze het dus alleen maar erger .Ik vind haar nog zo jong om al elke keer te moeten scheren en bij blond is dat niet echt nodis zeker niet in de winter...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Haar
11.7K

Het beste antwoord

De haren die je dochter nu op de benen heeft, zijn nu waarschijnlijk ook blond(er) geworden door de zon. Als je deze haren weg gaat scheren, komen er weer haartjes voor terug waarmee ze nog niet in de zon is geweest en deze zijn dus donkerder. Dat de haren zwart zouden zijn is dus niet waar, maar eigenlijk een soort gezichtsbedrog.
Omdat je nu die hele lichte haartjes gewend bent zeg maar. Ik kan mij herinneren dat ik ook al als tiener mijn benen ging scheren, omdat ik behoorlijke haargroei had en dit lelijk vond. Ik heb hier geen moment spijt van gehad. Ik heb niet de ervaring gehad dat de haren dikker terug komen of in grotere getale. Ik vond het allemaal erg meevallen. Het was ook niet zo dat ik moest blijven scheren. Misschien kun je anders eens overleggen met iemand die er verstand van heeft, zoals b.v. een schoonheidsspecialiste. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor je dochter. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Succés ermee gewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Volgens mij (en ik ben zelf ook blond), worden ze alleen maar stugger maar niet zwart!

Toegevoegd na 1 minuut:
En dat het stugger is is vaak alleen het gevoel omdat je het zachte gedeelte van de haar weghaald en er een stoppel voor terugkomt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oeps...ik zag je toevoeging niet.. :-) ik was je antwoord niet aan het pikken hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ja dat zeggen ze allemaal.... lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt!! heb er zelf ook een hekel aan als het gebeurt :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben maar aan het dollen hoor... :-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij ga je winnen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien omdat we er 'stiekem' een wedstrijdje van maakten...dat mag natuurlijk niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tsss zal het echt... we zijn natuurlijk ook wel SUPERfanatiek hahahaha
Dat is echt een hardnekkige fabel! zal niet gebeuren. Ook zullen de haartjes niet dikker terugkomen, zoals veel mensen denken. Dat lijkt alleen maar zo omdat ze als ze terugkomen het stoppels zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pikkedief ;) haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorrrry :-p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha mijn antwoord is lekker toch veeeeel beterderder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha dat zullen we nog wel eens zien..*racen om de plusjes* :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We gaan gelijk op... spannend he? haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, we hebben ook beide een - punt gekregen... vraag me af waarom!
worden idd alleen veel stugger. Ikzelf heb een poos geschoren en ben toen ze zo stug terug kwamen een epileerapparaat gaan gebruiken. Nu zijn de in elk geval niet stug meer, en ook niet zwart hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
valt hartstikke mee bij mij komt het zlfs niet stug terug maar gewoon zacht en je hoeft echt niet elke dag te scheren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar ze worden wel dikker... maar als je ze niet scheert, worden ze weer langer... uiteindelijk worden ze toch dik en lang, dus je doet er weinig aan.

Maar zwart worden ze niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, allemaal fabels. Na de eerste keer scheren krijg je stoppels. weekje volhouden wordt 't dunner, en daarna om de douche even 't scheermesje eroverheen. Mooi glad. en geld voor alle "stugge" streken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ze het beste weg scheren met een tondeuse.Ze komen dan ook gewoon zacht terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij als je ouder word,word blonde haartjes zwart,maar als je scheerd,dan komen ze wel gauw terug,en dan worden de haartjes harder
dus als ik zo jong was,zou ik de donshaartjes laten zitten