gaat een verzekering accoord met een offerte voor schadereparatie door een familielid?

b.v. meneer jansen heeft schade aan woonhuis en zijn zoon die zzp-er is kan dit repareren voor een x-bedrag.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.5K
ronron1212
8 jaar geleden
De verzekering zal zelf de schade taxeren en dat wordt betaald.
paulus811
8 jaar geleden
Of het familie is doet niet ter zake en de offerte ook niet. Vaak zijn er zaken die over de jaren worden afgeschreven of al schade hadden. In dat geval kunnen reparatiekosten hoger uitvallen dat hetgeen de expert vaststelt. Schade aan bijvoorbeeld kunststof kozijnen van 15 jaar oud wordt echt niet obv een offerte volledig vergoed, daar geldt een afschrijftermijn voor.
Inekez1
7 jaar geleden
Precies wat ronron zegt. Of meneer jansen dan voor dat geld zijn zoon inhuurt, zelf gaat klussen, een ander bedrijf laat komen of het geld in de kroeg uitgeeft is voor de verzekering niet belangrijk. Heeft meneer jansen jaren later weer schade aan zijn huis en constateert de taxateur dat de vorige schade niet fatsoenlijk is hersteld, dan kan het wel zijn dat hij bij de tweede schade minder krijgt uitbetaald.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze vraag kunt u beter stellen bij de verzekeringsmaatschappij. De meesten willen een onafhankelijke offerte, maar dat wil niet zeggen dat uw familielid het niet mag maken. De maatschappij zal het schadebedrag aan u uitkeren.

Antwoorden (3)

Lastig om direct te beantwoorden, maar ik zou het zeker proberen.
Minimale voorwaarde is dat de offerte van het bedrijf er professioneel uitziet, qua opmaak en bedragen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het een professioneel iemand is en de prijzen marktconform, gaat de verzekering wel akkoord. Wij hebben zelf ook al diverse schadegevallen bij familie uitgevoerd. Nu is onze bedrijfsnaam wel anders als de familienaam, dus ik weet niet of de verzekering de connectie weet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als de offerte uit te komt op een bedrag vergelijkbaar of lager dan als het door een externe persoon of bedrijf dan zal de verzekering niet moeilijk doen. De verzekering heeft veel ervaring en zal lang een bedrag in hun boeken hebben staan. Er wordt meer gekeken of het redelijk bedrag is en minder hoe het hersteld wordt. Wel zal mogelijk een bewijs van herstel, dus dat daadwerkelijk het hersteld is, gevraagd worden.
Mogelijk zal ook een bewijs van deskundigheid gevraagd worden als de verzekering deze schadeherstel expert nog niet kent.